کد مطلب:30609 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:208

زنان نیمی از زندگی مردان هستند











روایاتی چند به شرح زیر به نظر شما می رسد كه خود نشان دهنده لزوم فعالیت زنان در جامعه می باشد.

1- «انما النساء شقائق الرجال.» (روایت احمد از عایشه در مسند زنان نیمی از مردان می باشند).

2- ابویعلی و الطیرانی از ابی هریره روایت كرده اند كه هرگاه رسول اكرم (ص) عزم سفر می فرمود بین زنان خویش هم قرعه می كشید كه در غزوه بنی المصطلق قرعه بنام عایشه در آمد. اشاره بر این كه فرقی نمی گذاشتند و زنان را در امور شركت می دادند.

3- عبدالله عفیفی در كتاب زن عرب در جاهلیت و اسلام از قول قیس غفاری مس نویسد روزی رسول اكرم (ص) بین زنان غفار آمدند كه گفتیم می خواهیم در این راه با شما باشیم زیرا كه رسیدن به خیبر (جنگ خیبر) آسانتر است، حضرت فردی آشنا به جراحی را برای كمك به ما معین و فرمودند خدا به همه شما بركت دهد.

4- حضرت رسول اكرم (ص) حمنه دختر حجش و زینب دختر مادر مؤمنین را امر باحضار فرموده یكی را برای مرهم گذاری و دیگری را بر انجام جراحی گماشتند. (روایت از عبدالله عفیفی در كتاب زن عرب در جاهلیت و اسلام).

5- در زمان رسول اكرم (ص) كعبه دختر سعد اسلامی خیمه ای در مسجد بپا كرده بیماران را در مسجد درمان و زخم بندی می كردند و سعد بن معاذ هم از جمله كسانی بود كه هنگام جنگ خندق تیر خورده و جراحتش در درمانگاه مسجد مداوا می شده یعنی زنان پابه پای مردان تلاش می كردند. (روایت عبدالله عفیفی در كتاب زن عرب در جاهلیت و اسلام).

6- قسطلانی روایت می كند: ربیع دختر مسعود گفته است ما همراه رسول اكرم (ص) در غزوه ها جنگ می كردیم، آب به مردم می رساندیم، به آنها خدمت می كردیم، زخمیان را مداوا می كردیم و مصدومین و مقتولین را به مدینه می بردیم.